Saturday, February 21, 2009

Tak usah mengharap lagi....

Presiden Barack Obama mengumumkan penambahan besar-besaran anggota tentera Amerika Syarikat (AS) - seramai 17,000 tidak lama lagi. Inin menunjukkan bahawa Dasar Luar dibawah pentadbiran Obama masih lagi sama dan tidak berubah walaupun pelbagai ucapan yang telah kita dengar.

Saya sudah ulas dalam artikel Jangan Tagih Janji, Berpegang Pada Diri Sendiri yang lepas. Jangan mudah percaya dengan perkataan mereka apatah lagi hendak menyelesaikan masalah dunia islam, sepatutnya masyrakat islam perlu berusaha menyelesaikan masalah mereka sendiri bukan mengharap pada orang lain.

Kebimbangan Amerika Syarikat akan terus memperluaskan dasar menjajah secara langsung dan tidak langsung di kedua-dua negara itu, seterusnya menyebabkan konflik dan persengketaan dalaman yang tidak berkesudahan.

Wartawan CBS, David Martin melaporkan, komander kanan Amerika di Afghanistan bercadang menghantar anggota baru terus ke medan peperangan di selatan dan meminta lebih ramai menyertainya.

Walaupun banyak manapun tentera AS yang dihantar, namun mereka akan terkubur disitu juga seperti kehancuran Soviet Union yang cuba menawan Afghanistan.

pautan akhbar:

harakahdaily

berita harian

No comments:

Post a Comment